برنامه نویسی در NX

جستجو

آخرین مقالات

برنامه نویسی در NX

برنامه نویسی در NX روش متفاوتی از استفاده از نرم افزار است که در آن به طور مستقیم از هیچ دستوری استفاده نمی شود. به این معنا که به جای کلیک کردن بر روی آیکون دستورات با استفاده‌ از یکی از زبان‌های برنامه نویسی معمول مثل C# ،C++ ،Java ،Visual Basic و Python دستورات را فراخوانی کرده و ورودی های لازم را به آنها معرفی و در نهایت آنها را اجرا می کنیم. طبیعتا یک برنامه می تواند چند دستور NX را پشت سر هم اجرا کرده و یا یک دستور را چند مرتبه اجرا نماید. همچنین می توان یک پروسه را بر روی تعداد زیادی از فایل ها اجرا کرد.

در ابتدای آشنایی با برنامه نویسی این سوال پیش می آید که فایده برنامه نویسی چیست؟

پاسخ آن است که برنامه نویسی معمولا برای کارهای تکراری سودمند است.  زیرا کاربر را از انجام عملیات های تکراری که ممکن است در آنها خطاهایی هم رخ دهد بی نیاز کرده و در نتیجه هم دقت و هم سرعت انجام امور را بالا می برد.

نکته کلیدی در آموختن برنامه نویسی در نرم‌افزار NX آن است که یک کاربر به طور توامان برنامه نویسی و نحوه استفاده از نرم افزار NX را بداند. مسلما در دنیای مهندسی افراد زیادی هستند که به یک یا چند زبان برنامه نویسی مسلط هستند.  ولی این موضوع باعث نمی شود آنها بتوانند در نرم‌افزار NX نیز برنامه نویسی کنند. بنابراین پس از تسلط نسبی به نرم افزار NX و آشنایی به نحوه رفتار نرم‌افزار می توان سراغ برنامه نویسی رفت.

ما در مدرسه NX قصد داریم در دو موضوع اخذ سفارش برنامه نویسی و نیز آموختن برنامه نویسی نیز فعالیت کنیم. البته همان طور که گفته شد پس از آموختن پایه های نرم‌افزار.

اگر مشتاق یادگیری برنامه نویسی هستید، می تواند کتاب راهنمای برنامه نویسی در NX را که برگرفته از راهنمای خود نرم‌افزار است از اینجا دانلود کنید.

اسکرول به بالا